Kesää järvellä...

Lämmin kesäilma on näkynyt järvellämme, uimakelit olivat hienot, eikä sinilevää ole suuremmin havaittu.  Oli kiva katsella niin lintujen kuin veneiden liikettä vesillä.

Voimme todeta, että patoprojektimme tuotti meille sen arvon, mitä oli toivottu ja patohankkeeseen investoitu.  Viime kesinä järven pinta pysyi edelleen noin +/- 15 cm rajoissa huolimatta lämpimistä ja kuivista ilmoista. Ei siis hulahtanut järvemme laskuojaan, mutta sinnekin oli vettä putkesta virrannut niin, että siellä elävät kalakannat voivat hyvin,  sen oli Antti todennut laskujoella käydessään.  Ja muistetaan, että verkkokalastus järvellä  on kielletty  kuhien kasvaessa - onkia ja uistella toki voimme.

Liitteenä  on kattava tiedosto Houhajärven ympäristöohjelmasta, joka on jatkunut jo yli 20 vuotta.  Jatketaan  hyvää työtä niin rannoillamme kuin ylläpitotoimenpitein jäsenmaksuin rahoitettuna. Myös uutta kuhakantaa tänne on istutettu usealta rannalta. Kelluskasvillisuuden niitto tehtiin matalissa lahdissa heinäkuun lopulla.

Uusi rannan asukas tai asian unohtanut... Liity  mukaan jäseneksi ja lähetä tietosi  lomakkeella tämän sivun Liity jäseneksi alisivulla.

Liitteenä on syyskuun jäsentiedote sekä -lasku, josta löytyy ne tärkeät numerot jäsenyydelle.